Pályázat

Az ÉAOP 2.1.3-2009-0003 számú, „Nyírségi Turistavarázs” című projekt kapcsán megvalósult feladatok

Projekt címe

„Nyírségi Turistavarázs”
Nyíregyházi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezet létrehozása, és a meghatározott projektek megvalósítása

A projekt rövid szakmai, műszaki tartalma

A projekt a Desztináció professzionális, fenntartható szervezeti rendszerének kialakítására vonatkozik, amely magában foglalja TDMSZ emberi és infrastrukturális feltételeinek megteremtését, valamint a TDMSZ tagok képzését és hálózatfejlesztését. Mindemellett a projekt olyan primer kutatásokat, és azokon alapuló stratégiai irányok meghatározását, és kommunikációs tevékenység fejlesztését szolgálja, amelyek által a desztináció versenyképes és fenntartható fejlődése biztosítható.
A TDMSZ működéséhez szükséges háttérirodai (Back Office) és Front Office infrastruktúra kialakítása, valamint az ehhez szükséges irodabútorok beszerzése szintén a projekt keretén belül kerül megvalósításra.

Vendégelégedettségi kutatás

A vendégelégedettségi kutatás során nagymintás primerkutatás készült, hiszen 1122 fő Nyíregyházán tartózkodó vendég véleménye került feldolgozásra, amelynek 88%-a magyar, 12%-a pedig külföldről érkezett.
A válaszadók életkorát és iskolai végzettségét vizsgálva megállapítható, hogy Nyíregyháza célcsoportja a fiatalos, jól képzett, leginkább alkalmazotti státuszú látogató, hiszen a látogatók közel 60%-a a 20-40 év közötti korcsoportból került ki. Sokan érkeztek Budapestről és szintén jelentős volt a Kelet-Magyarország nagyobb városaiból érkezők aránya is. Külföldről a szomszédos országokból érkezettek domináltak, de Angliából, Olaszországból érkezett turisták véleménye is feldolgozásra került.
A válaszadók Nyíregyházára leginkább a barátok, ismerősök ajánlása, véleménye alapján, valamint az internetről szerzett információk alapján jutottak el. A magyar vendégek 42%-a egynapos látogató volt, 14%-uk 1 éjszakát, 34%-uk 2-4 éjszakát töltött Nyíregyházán. A külföldi vendégek esetében a hosszabb tartózkodási időt (5 vagy annál több éjszaka) töltő vendégek aránya 26% volt.
A turisták leginkább pihenés, üdülés céljából érkeztek Nyíregyházára, a vendégek kb. harmada. A hazai turisták esetében a barát- és rokonlátogatás valamint a kulturális célú utazások a jelentősek. A külföldi turisták a pihenés, üdülés mellett az egészségturisztikai szolgáltatások iránt érdeklődnek leginkább. A felmérés alapján megállapítható, hogy utazási célként az Állatpark is megjelenik, jelentős számú egynapos utazásokat generál, Nyíregyháza emblematikus attrakciója a külföldiek körében is ismert. A turisták a háromcsillagos szálloda és a panzió szállástípust preferálják.
A magyar turisták a város megközelíthetőségével a legelégedettebbek (az 5 fokozatú skálán 4,26), a külföldi turisták pedig a helyiek vendégszeretetét értékelték legjobbra (4,36). A turisták legkevésbé elégedettek a szolgáltatások ár-érték arányával (3,45), valamint a városi tömegközlekedéssel (3,69).

A látogatók Nyíregyházáról összességében pozitív élményekkel távoztak, hiszen a magyar válaszadók 71%-a azt kapta Nyíregyházától amit várt, és 25%-uk pedig jobbat kapott mint várt, csupán 4%-uk volt csalódott. A külföldi látogatók esetében is megállapítható, hogy az elvárásaiknak megfelelt Nyíregyháza turisztikai desztináció. Ezeket a pozitív élményeket látjuk abban is, hogy a válaszadók 68%-a (magyar), ill. 72%-a (külföldi) tervezi, hogy visszatér Nyíregyházára.

Turizmus Specifikus Életminőség Modell elkészítése

A modell bemutatja a turizmus hatásait az itt élők és az idelátogató turisták életminőségére. A kutatás során a személyes lekérdezések eredményeként 242 kérdőív került kiértékelésre, az online lekérdezés során pedig 486 érvényes válasz érkezett.
Jelen kutatás célja az volt, hogy megismerjük a turisták és a lakosok véleményét és tapasztalatait Nyíregyháza, mint turisztikai célterületre vonatkozóan: Milyen tapasztalataik vannak és a turisták jelenléte milyen formában befolyásolja közérzetüket? A kutatás eredményei segítik a helyi közösség fejlődését, társadalmi fenntarthatóságát és társadalmi szerepvállalásának növelését célzó programok megvalósítását.

TDM Desztináció menedzsment és turisztikai marketingképzés

Az félév folyamán tovább folytatódott az egyesületi tagok továbbképzése. A képzés főbb témakörei a következők voltak: turisztikai marketing – turisztikai termékfejlesztés, turisztikai termék bevezetése az idegenforgalmi piacra, Nyíregyháza és térsége elsődleges turisztikai termékeinek fejlődését szolgáló legjobb gyakorlatok bemutatása, aktuális és várható pályázati kiírások az új Széchenyi Terv keretein belül turisztikai témakörben, a közösségi média használata a csoportszervezésben. Hogyan lépjünk túl a sablonokon a fejlesztések során? Látogató-és attrakciómenedzsment, turisztikai termékfejlesztés, marketing és a monitoring eszközei a Hortobágyi Nemzeti Park menedzsmentjében. A képzés keretében a tagok számára lehetőség nyílt megtekinteni Magyarország legnagyobb turisztikai utazási kiállítását.
A részvétel a TDM tagok számára ingyenes volt, a képzés végén, a pályázat projektzáró rendezvényének keretében a résztvevők tanúsítványt kaptak.

Turisztikai kiadványok tervezése, készítése

Elkészült az újraszerkesztett A-Z-ig kiadvány magyar nyelven, az új arculatnak megfelelően, 5000 példányban. A kiadvány a városba érkező turisták számára nyújt segítséget Nyíregyháza látványosságainak megismeréséhez. Első része mintegy idegenvezetőként szolgál. Egy séta keretében körbekalauzolja a turistát a belvárosban és Sóstógyógyfürdőn. A második rész az ajándékbolttól kezdve a pénzváltáson keresztül a templomokig, abc sorrendben felsorolja azokat a fontos információkat, amelyekre az itt tartózkodáskor bármikor szükség lehet.

35. Budapesti Utazási Kiállítás

Közel 50.000 látogató kereste fel 2012-ben a 35. Utazás kiállítást a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban, melyen 22 ország kínálatával ismerkedhettek meg az érdeklődők 500 cég részvételével, március 1-4. között. Ebben az évben szervezésünkben közösen állítottak ki a TDM tagok és a legnagyobb nyírségi attrakciók. A standot felkereső vendégek leginkább az állatparkról, a fürdőkről és szálláshelyekről kértek információt, de kelendő volt a Nyírséget bemutató kiadvány is. A standon minden nap Zsindelyes pálinkakülönlegességeket és nyírségi ízeket kóstolhattak a látogatók. Idén új nyereményjátékkal népszerűsítettük térségünket, amely elsősorban a fiatalok körében volt kedvelt.

Miskolci és Veszprémi Utazási Kiállítás

A Miskolci Utazás Kiállítás 2012. március 30- április 1. (3 nap) között került megrendezésre Miskolcon a Nemzetközi Kereskedelmi Központban (ITC Székház). A Veszprémi Utazás Kiállítás 2012. április 14-15-én (2 nap) zajlott a Lovassy László Gimnáziumban. A kiállítás mind a két vidéki helyszínen 10.00.- 18.00. között várta az érdeklődőket, a belépés díjtalan volt. A számunkra fenntartott 8m2-es standot displayvel és molinókkal díszítettük. A nyírségi városok, a Nyíregyházi Állatpark és a fürdők kerültek leginkább bemutatásra. Prospektusainkkal, szóróanyagainkkal hatékonyan informáltuk az érdeklődőket. Miskolcon leginkább a nyugdíjasok, Veszprémben a gyermekes családok keresték fel standunkat.

Touch info és kültéri információs terminál

A touch-info innovatív megoldásának alkalmazása jelentős lehetőségeket hordoz a desztináció kommunikációs eszközeinek sorában: interaktív megoldásként a „do it yourself” (csináld magad) helyszíni programszervezés lehetőségét nyújtja, amely különösen a netizen vendégek számára alapvető igényként merül fel. Másrészt a rendszer átveszi a programszervezés, információközvetítés szerepét, biztosítva ezen funkciók költséghatékony ellátását. Mindezen előnyök kihasználása érdekében touch-info pultot és kültéri turisztikai információs terminált helyeztünk ki a belvárosba és Sóstógyógyfürdőre, a várost jelenleg jellemző problémák rendezvények, attrakciók, szolgáltatók – pl. kerékpárkölcsönzők – esetenkénti alacsony ismertségének és kommunikációjának, és a Sóstói Tourinform iroda szezonális nyitva tartása miatti nehézségek megoldására.

Projektzáró rendezvény

2012. június 29-én lezártuk az első TDM pályázatot, melynek záró rendezvényén Jászai Menyhért alpolgármester köszöntötte a vendégeket, előadás hangzott el a vendég elégedettségi kutatással kapcsolatban, 30 tagunk pedig a TDM képzés elvégzését igazoló tanúsítványt vehetett át.

Az ÉAOP 2.13-11-2011-0001 számú „A nyíregyházi székhelyű TDMSZ továbbfejlesztése a turisztikai desztináció versenyképességének növelésére” című projekt kapcsán megvalósult feladatok

Projekt címe

„A nyíregyházi székhelyű TDMSZ továbbfejlesztése a turisztikai desztináció versenyképességének növelésére”

A projekt rövid szakmai, műszaki tartalma

A projekt legfontosabb célkitűzése a desztináció versenyképes, és fenntartható fejlődését megalapozó feladatok végrehajtása. A projekten belül megvalósul építés-felújítás (Sóstón a Víztorony felújítása, látogathatóvá tétele, Tourinform iroda működtetése, Nagykállóban információs iroda felújítása), a turisztikai szezonnak megfelelően összehangolt marketing kommunikáció (Óriásplakát médiakampány, Tv reklám, Study Tour-ok, Utazás kiállításokon történő részvétel, DVD film). Belföldi tanulmányút és az Országos TDM konferencia segítségével szakmai tapasztalatcsere / megújulás. Eszközbeszerzés keretében, kismértékű irodai eszközbeszerzés, Tour Guide rendszer, megállító táblák kihelyezése.

Sóstói Víztorony felújítása, projektindító és Tourinform iroda megnyitó rendezvény

Az ÉAOP 2.13-11-2011-0001 kódszámú „A nyíregyházi székhelyű TDMSZ továbbfejlesztése a turisztikai desztináció versenyképességének növelésére” című projekt sajtótájékoztatóval egybekötött projekt nyitójára a felújítandó Víztoronynál került sor 2012. január 20-án.
Az elnyert pályázatnak köszönhetően felújításra került és látogathatóvá vált Sóstógyógyfürdőn az ipari műemlék Víztorony. Korábbi állapotában a felvezető csigalépcsőn nem lehetett felmenni a toronyba, holott erre igény mutatkozott az ide látogató turisták körében. 2012. január 1-től a TDM szervezet átvette a Víztoronyban található Tourinform iroda működtetését és új szolgáltatásként kínálja annak megtekintését. A felújított víztoronyban június 15-én kezdte meg működését a Tourinform, mely szeptember 15-ig a hét minden napján fogadta a turistákat.

Irodai eszközbeszerzés

A pályázat kapcsán kerültek beszerzésre azok a technikai eszközök, amelyek a Tourinform iroda működéséhez szükségesek: számítógép, billentyűzet, nyomtató, fax és telefonkészülék. Egy profi fényképezőgép beszerzésére is sor került, amellyel lehetőség nyílik kiadványban is felhasználható fotók készítésére.

TV reklám

A pályázat kapcsán került sor az egyik legnézettebb kereskedelmi televízióban az RTL Klubban Nyíregyháza legfőbb attrakcióinak nyereményjátékkal egybekötött megjelentetésére. Az 5 másodperces spotot esti főműsor időben láthatták a nézők (Barátok közt, Reflektor, Fókusz közben), 5 héten keresztül, hétfőtől-péntekig április-május-június hónapban.

Óriásplakát kampány

Májusban elindítottunk egy nagyszabású óriásplakát kampányt. A plakátok Budapesten és Egerben kerültek kihelyezésre forgalmas csomópontokban (pl. az M1-M7 kivezető, az M3 bevezető szakaszán), és a legnagyobb attrakciókat mutatták be. A nagyközönség elérésére kiváló eszköz az Outdoor kültéri plakát felállítása. Az óriásplakátok figyelem felkeltőek a nagyvárosok frekventált pontjain. Célcsoportjaink a kisgyermekes családok, a nagyobb gyermekes családok, és a fiatal felnőttek, akik elsősorban gépkocsival érkeznek hozzánk, így hatékonyan elérhetők ezen eszközök által. A kampány július végéig tartott.

Study tour szervezése

Május közepén interaktív study tourt szerveztünk újságírók részére, akik 2 napot tölthettek városunkban, ill. az Egyesület működési területéhez tartozó Máriapócson, Nyírbátorban és Érpatakon. A tanulmányúton előnyben részesítettük azokat az újságírókat, akik online tudósítottak a megszerzett élményekről. A tanulmányút kapcsán számos újságcikk, interjú jelent meg, amelyek jó marketingeszköznek bizonyultak. Az olvasókat, (hallgatókat) az adott terület meglátogatására csábítják. Az újságíróknak szervezett tanulmányúttal és a hatásaként megjelenő cikkekkel a desztinációt még nem ismerő, esetleg előítéletekkel rendelkezők figyelmét is szeretnénk felkelteni a desztináció, mint turisztikai célpont iránt. (Megjelenések többek között: www.openbroadcast.de, www.aktiveurlaubszeit.de, www.dailynet.de, www.geo.de, www.turizmus.com, www.szabadidomagazin.hu, www.moksha.hu, www.pressemeldungen.at, www.newsmax.de, www.prcenter.de, www.aktivpihenes.hu, www.nlcafe.hu, www.online-artikel.de, www.freundederkuenste.de).

Megállító táblák kihelyezése

A vendégtájékoztatás feltételeinek javítása érdekében 30 db új turisztikai táblát helyeztünk ki Nyíregyháza belvárosában, körútján, valamint a város és a TDM tagok településeinek bevezető útjain. Nyíregyházán a körútra érve sok vendég nem találta a letérőt Sóstógyógyfürdőre, ahol a legtöbb meglátogatott turisztikai attrakció található, ezért kihelyezésre került 10 db útbaigazító tábla, mely a város üdülőövezetének turisztikai vonzerőihez – az Állatparkhoz, az Aquarius Élmény- és Parkfürdőhöz és a Múzeumfaluhoz – irányítja a vendégeket. Az idelátogató, elsősorban a gyalogos közlekedést választó turisták tájékozódását könnyíti meg a város öt pontján elhelyezett, a keresett objektum elhelyezkedését nyilakkal jelző irányítótábla, valamint a Nyíregyházi Állatpark előtti információs térkép.
A projekt további részeként 14 db köszöntő táblát állítottunk fel Nyíregyháza, Nyírbátor, Máriapócs, Nagykálló és Apagy települések bevezető útjaira, melyek a turisták üdvözlésére szolgálnak és jelzik, hogy TDM településre érkezett a vendég.

Turisztikai film elkészítése

Decemberben szerződést kötöttünk a 2013. december 31-ig elkészítendő Nyíregyháza turisztikai film megvalósítására. A film 12 percben mutatja majd be a város turisztikai attrakcióit, magyar, német, angol változatban készül el, 1000 példányszámban.

Megosztás

A weboldal használatával hozzájárul a sütik használatához. Részletek...

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás