Projekt azonosító: CNP-KP-1-2020/1-000076
Támogatás összege: 20 000 000 Ft
(Bethlen Gábor Alapkezelőhöz kapcsolódik a pályázat https://bgazrt.hu/ )
Projektünk keretében megvalósult a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. egyik fő célja, Nyíregyháza és térségének népszerűsítése, a kapcsolódó települések turisztikai kínálatának bemutatása, a terület imázsának erősítése, a turisztikai bevételek növelése és a turizmusfejlesztés. Ennek keretében több olyan tevékenységet is végrehajtottunk, melyek elősegítették ezen cél megvalósulását.
A támogatásból megvalósított tevékenységek:
Kerékpártúra útvonal kialakítása: Nyíregyháza és környékét érintő kerékpáros túraútvonalakat alakítottunk ki. Az útvonalakhoz kapcsolódóan elkészítettünk egy kiadványt 1000 példányban és kerékpáros túratérképet 3.000 példányban. Létrejött a kerékpározásra alkalmas 6 db túraútvonal:
- Nyíregyháza belterületen -2 db útvonal
- Nyíregyházáról kiinduló körtúra (Térségi) -3 db útvonal
- Bokortanyákat bemutató túra – 1 db útvonal
Célunk teljes mértékben megvalósult, a szabadidő kulturált, környezettudatos és szemléletformáló eltöltését tudtuk elősegíteni.
A pályázat segítségével létrejött térkép és kiadvány olyan sikeres, hogy a Középkori Templomok Útja Egyesülettel folyamatosan együttműködve vezetett kerékpáros túrák indulnak a projektből létrehozott útvonalakon. Jelentkezési lehetőség jelenleg is a www.oroksegtura.hu/programjaink/szervezett-oroksegturak weboldalon.
Eszközbeszerzés keretében négy darab túrakerékpárt szereztünk be annak érdekében, hogy a kialakításra került túraútvonalainkon a hozzánk látogatók számára a megfelelő eszköz rendelkezésre álljon.
Nyíregyháza könyv – a város értékeit bemutató könyv elkészítése – 1.000 példányban került kinyomtatásra
A pályázat segítségével elkészült egy Nyíregyházát bemutató képeskönyv, amely hiánypótló, mivel utoljára 2004-ben készült ilyen jellegű kiadvány. Aki majd elviszi otthonába ezt a könyvet, nemcsak városunk valóban megörökítésre méltó szépségeinek s műemlékeinek képeit viszi magával, hanem városunk szeretetét is, és Sóstógyógyfürdő természeti szépségeit, amelyek ösztönözni fogják a könyv tulajdonosát, hogy többször meglátogassa városunkat.
Pályázatunk következő tevékenysége két olyan logó típus megalkotása – terveztetése, amelyből az első pólókra, a második nyíregyházi ajándéktárgyakra került. Ezért egy nemzetközi versenyt hirdettünk meg a www.crowdspring.com weboldalán keresztül. A weboldal segítségével egy átgondolt design koncepció alapján készültek el azok a logók, amelyeket pólóinkon és ajándéktárgyainkon tudtunk feltüntetni. Ezek a logózott ajándéktárgyak ill. pólók tükrözik a városról alkotott képet és elősegítik megismerését hazai és nemzetközi szinten is.
Turisztikai marketing tevékenységünk keretében a nagy attrakciókkal már előre egyeztetett terv alapján valósítunk meg nagyobb kommunikációs kampányokat, így a pályázat segítségével lehetőségünk nyílt városunkban található kulturális intézmények programjainak kommunikációjára, népszerűsítésére közösségi média felületeken. A pozitív visszajelzések alapján terveink között szerepel, hogy 2023-ban is további social media kampányokat valósítsunk meg.
A pályázatból egy fő bérét sikerült megfinanszírozni egy éven át, aki a megvalósításban tevékenyen részt vett.